Το έψαχνε, το ήθελε πολύ και το έκανε. Ο ένας και μοναδικός Μαξ Φερστάπεν πήρε μια ακόμα νίκη στη Monza και κατέρριψε ένα απίστευτο ρεκόρ. Ο Ολλανδός πιλότος έγινε ο πρώτος στην ιστορία του σπορ που έφτασε τις 10 συνεχόμενες νίκες σε Grand Prix. Το ρεκόρ μέχρι και σήμερα κατείχε ο θρύλος της Formula 1, Σεμπάστιαν Φέτελ, με 9 σερί νίκες, το οποίο βέβαια το μοιραζόταν εδώ και λίγες μέρες με τον Ολλανδό, έπειτα και από την επικράτηση του τελευταίου στον αγώνα στο Zandvoort της Ολλανδίας.
Πριν καν την έναρξη του αγώνα στη Monza, είχαμε απρόσμενες εξελίξεις. Στο καθιερωμένο formation lap που γίνεται λίγο πριν την επίσημη έναρξη του αγώνα, ο Γιούκι Τσουνόντα είδε το μονοθέσιό του να βγάζει καπνούς, ενώ ανέφερε στην ενδοεπικοινωνία στην ομάδα του πως έχει πρόβλημα ο κινητήρας του. Το αποτέλεσμα ήταν το Ιάπωνας οδηγός F1 να παρκάρει το μονοθέσιό του στην άκρη του δρόμου και να οδηγηθεί εκτός αγώνα. Το συμβάν αυτό καθυστέρησε λίγα λεπτά την έναρξη του αγώνα, ενώ οι γύροι έπεσαν αυτόματα στους 51.
Κατά την εκκίνηση όλοι οι οδηγοί επέλεξαν την μεσαία γόμα για τα ελαστικά τους, εκτός από τους Χάμιλτον, Μπότας και Μάγκνουσεν που είχαν σκληρή. Ουσιαστικές αλλαγές δεν υπήρξαν στον πίνακα της κατάταξης, πέρα από την προσπέραση του Νόρις στον Χάμιλτον και του Πιάστρι στον Άλμπον, ο οποίος βέβαια λίγο μετά πήρε την θέση του πίσω. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η μάχη της κορυφής, με το “τρίπτυχο” Σάινθ, Φερστάπεν και Λεκλέρ να οδηγούν την κούρσα και να βρίσκονται μεταξύ τους σε απόσταση αναπνοής, λιγότερο από 1″ στο σύνολο. Ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής πίεζε συνέχεια τον πρωτοπόρο Σάινθ, ιδιαίτερα με την χρήση του DRS, ο οποίος όμως προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να κρατήσει το άλογο της Ferrari μπροστά.
Φτάνοντας στους 12 πρώτους γύρους, η κατάσταση δεν είχε αλλάξει. Η πίεση του Φερστάπεν συνεχιζόταν αμείωτη με τον Σάινθ να βλέπει γεμάτους τους καθρέφτες του από την Red Bull του Ολλανδού. Άξια αναφοράς η προσπέραση του Ράσελ στον Πέρεζ στην ευθεία της εκκίνησης, δίνοντάς του την 4η θέση και αφήνοντας τον Μεξικανό στην 5η. Στον 15ο γύρο η πίεση του Φερστάπεν ανάγκασε τον Σάινθ να μπλοκάρει τους τροχούς του σε μια στροφή, να κερδίσει έδαφος ο Ολλανδός και εν τέλει λίγα μέτρα πιο μετά να προσπεράσει και να ηγηθεί της κούρσας. Πλέον, ο Μαξ Φερστάπεν βρίσκεται μπροστά, με τους Σάινθ, Λεκλέρ και Πέρεζ να ακολουθούν. Ο “Ιπτάμενος Ολλανδός” έκτοτε ξέφυγε αρκετά μπροστά, σχεδόν στα 4 δευτερόλεπτα, δίνοντας ξεκάθαρο προβάδισμα στην Red Bull για το υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Τα βλέμματα πλέον είχαν στραφεί στην μάχη της δεύτερης θέσης, μεταξύ των δύο Ferrari.
Σχεδόν στα μισά του αγώνα, όλες οι ομάδες πέρασαν από τα pits. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, η πορεία της McLaren ήταν αρκετά σταθερή. Ωστόσο, με το που ολοκληρώθηκαν οι αλλαγές των ελαστικών τους, τα δύο μονοθέσια χτύπησαν ελαφρά μεταξύ τους, χωρίς όμως να δημιουργήσουν πρόβλημα στην ομάδα.
Φτάνοντας στον 27ο γύρο, ο επτάκις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον μπήκε και αυτός για pit stop και βγήκε με την μαλακή γόμα, γεγονός που δεν του άρεσε και ιδιαίτερα όπως ανέφερε και στην επικοινωνία με την ομάδα του. Μπορεί να είχε το όποιο πλεονέκτημα σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς που φορούσαν την σκληρή γόμα, ωστόσο περισσότεροι από 23 γύροι απέμεναν ακόμα για να αντέξουν τα ελαστικά του. Η τακτική της Mercedes φάνηκε όμως να αποδίδει άμεσα, μιας και ο Βρετανός πιλότος πέρασε με ευκολία τον Αλόνσο που βρισκόταν μπροστά του, καταλαμβάνοντας την 9η θέση.
Μέσα σε όλα αυτά, αθόρυβη αλλά πολύ καλή πορεία είχε και ο 21χρονος οδηγός της Alpha Tauri, Λίαμ Λόσον, κρατώντας σταθερά την 11η θέση, την καλύτερη ως τώρα στην καριέρα του στην F1. Η McLaren από τη μεριά της συνέχιζε να κινείται σταθερά, διατηρώντας τις θέσεις 7 και 8, για τους Νόρις και Πιάστρι αντίστοιχα, πιέζοντας παράλληλα αρκετά και την Williams του Άλμπον που βρισκόταν στην 6η θέση. Από τους δύο οδηγούς των “πορτοκαλί” περισσότερο άγχος είχε ο Όσκαρ Πιάστρι αφού έβλεπε τον Λιούις Χάμιλτον να μειώνει αισθητά γύρο με τον γύρο και να φτάνει ρόδα με ρόδα τη Mercedes του. Η κόντρα αυτή δεν έληξε “αναίμακτα” αφού τα δύο μονοθέσια βρήκαν μεταξύ τους σε μια ακόμα προσπάθεια προσπέρασης του Βρετανού, βγάζοντας και τους δύο εκτός αγωνιστικών ορίων. Ευτυχώς και οι δύο κατάφεραν να κρατήσουν τον έλεγχο των μονοθεσίων τους και να μην χτυπήσουν στις διαφημιστικές πινακίδες, με τον Χάμιλτον να κατοχυρώνει κατ’ αυτόν τον τρόπο την 8η θέση και να ρίχνει στην 14η τον Πιάστρι, αφού αναγκάστηκε να μπει για pit stop. Οι αγωνοδίκες όμως, αφού εξέτασαν την φάση λίγα λεπτά αργότερα, απέδωσαν ποινή 5 δευτερολέπτων στον Σερ Λιούις Χάμιλτον. Μπορεί αυτό να έριξε την ψυχολογία του οδηγού της Mercedes, αλλά από την άλλη τα μεσαία ελαστικά του του έδωσαν ένα ακόμα προβάδισμα απέναντι στον Λάντο Νόρις, τον οποίο προσπέρασε λίγο μετά.
Πέντε γύρους πριν το μεγάλο φινάλε, είχαμε μια ακόμα μεγάλη προσπέραση, αυτή του Πέρεζ στον Σάινθ, δημιουργώντας καταστάσεις 1-2 για την Red Bull. Τρομερή η μάχη των τελευταίων γύρων μεταξύ και των δύο Ferrari με αλλεπάλληλα προσπεράσματα, ενώ λίγο πιο πίσω ακολουθούσαν και οι δύο Mercedes, ωστόσο με μεγάλη απόσταση. Δεδομένων των 11 δευτερολέπτων που είχε εξασφαλίσει ο πρωτοπόρος Φερστάπεν, τα βλέμματα όλων στράφηκαν στην απίστευτη μάχη των Σάινθ και Λεκλέρ, στα όρια του λάθους για την Ferrari. Και οι δύο οδηγοί κυνηγούσαν με μανία το τρίτο σκαλί του βάθρου, όμως ο Σάινθ ήταν αυτός που τελικά το ανέβηκε, έπειτα και από την οδηγία της ομάδας στο ράδιο του Λεκλέρ να μην ρισκάρει κάτι παραπάνω.
Ο αγώνας έληξε, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε μια ακόμα ιστορική νίκη και η κατάταξη έχει ως εξής: