Ζόρικα τα πράγματα στο Grand Prix της Ολλανδίας, αφού ο καιρός έκλεψε πάλι την παράσταση από τον πρώτο κιόλας γύρο. Ενώ η εκκίνηση έγινε χωρίς ίχνος βροχής, προτού ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος η πίστα ήταν ήδη βρεγμένη και οι ομάδες αναγκάστηκαν σε άμεσες αλλαγές τακτικής. Πολλά μονοθέσιμα μπήκαν για pit stop φορώντας τα βρόχινα λάστιχα, ενώ κάποιοι πιο “θαρρελέοι” όδηγοί συνέχισαν ως είχαν για λίγους ακόμα γύρους.
Ο αγώνας του Zandvoort ξεκίνησε δυναμικά, με αρκετές ανακατατάξεις στον πίνακα. Πέρα από τις αλλαγές που έγιναν λόγω των pits, ο Βαλτέρι Μπότας είχε δυναμική εκκίνηση κερδίζοντας 6 θέσεις στον πίνακα, ενώ ο Αλόνσο από την άλλη προσπέρασε τους μπροστινούς του και βρέθηκε προσωρινά στην 2η θέση. Ντεμπούτο σε επίσημο αγώνα Formula 1 για τον νεαρό Λίαμ Λόσον, ο οποίος σκαρφάλωσε μέχρι την 11η θέση στον 6ο γύρο. Η Ferrari φάνηκε αποσυντονισμένη στα πρώτα λεπτά, με το pit stop του Σάινθ θα καθυστερεί αρκετά, καθώς οι τεχνικοί δεν ήταν καν έτοιμοι στα pits και έτρεχαν να βρουν τα λάστιχα τελευταία στιγμή. Ωστόσο, η ολιγωρία αυτή ευτυχώς δεν φάνηκε καταστροφική για την ομάδα, που σταθεροποιήθηκε αργότερα στις θέσεις 6 (Λεκρλέρ) και 7 (Σάινθ). Καταστροφική ήταν η στρατηγική της Mercedes, η οποία βάσει των συνθηκών που δημιουργήθηκαν κατάφερε να μείνει σχεδόν ένα ολόκληρο λεπτό πίσω από τον πρωτοπόρο Πέρεζ στους πρώτους γύρους.
Ενώ όλα φαινόταν να κυλούν ομαλά, ο 16ος γύρος ήταν αυτός που ανακάτεψε και πάλι τα χαρτιά των ομάδων, με τον Λόγκαν Σάρτζεντ να τίθεται εκτός μάχης αφού χτύπησε με το μονοθέσιό του στις μπαριέρες και η Williams απέμεινε με τον Άλμπον, ο οποίος βρισκόταν στην 8η θέση. Ο αγώνας τέθηκε υπό καθεστώς Safety Car για λίγους γύρους, μέχρι να καθαριστεί η πίστα, όπου πλέον στον 21ο γύρο είχαμε εκκίνηση κανονικού αγώνα ξανά. Μέχρι στιγμής, Mercedes και McLaren οι μεγάλοι χαμένοι, μιας και οι στρατηγικές των δύο ομάδων έριξαν πολλές θέσεις τους οδηγούς τους στον πίνακα της κατάταξης.
Όσο περνούσαν οι γύροι και φτάναμε στα μισά του Grand Prix, τόσο άρχιζε να διαμορφώνεται πιο καθαρά ο πίνακας, με τις δύο Red Bull να κάνουν το 1-2 με πρωτοπόρο τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος είχε και το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου συχνά πυκνά. Ο Αλόνσο σκαρφάλωσε στην τρίτη θέση, ενώ ακολουθούσαν ο Γκασλί και ο Σάινθ. Η δεύτερη Ferrari του Λεκλέρ βρισκόταν στην 15η θέση, δύο θέσεις παραπάνω από την Mercedes του Ράσελ, ο οποίος έχασε τη Γη κάτω από τα πόδια του με την τακτική της ομάδας του. Ο Λεκλέρ εθελημένα εγκατέλειψε τον αγώνα στον 43 γύρο, μιας και δεν είχε αξιώσεις για κάτι παραπάνω από τις τελευταίες θέσεις, λόγω θέματος που είχε προκύψει αρκετούς γύρους πριν με το πάτωμα του μονοθεσίου του. Ο Μονεγάσκος μπαίνοντας στα pits ενημέρωσε πως δεν θα συνεχίσει.
Ο αγώνας οδηγήθηκε με μικρές ανακατατάξεις μέχρι τον 54 γύρο, όπου οι ομάδες ενημερώθηκαν πως αναμένεται ισχυρή βροχή στη συνέχεια. Τα δύο “ασημένια βέλη” αναρριχήθηκαν στην κατάταξη, καταλαμβάνοντας την 7η θέση ο Χάμιλτον και την 8η ο Ράσελ, με τον Φερστάπεν να οδηγεί πάντα την κούρσα. Τρομερή ως τώρα η απόδοση του Φερνάντο Αλόνσο, όπου πέρα από τον ταχύτερο γύρο έχει σταθεροποιηθεί στην τρίτη θέση και στο βάθρο. Η βροχή έκανε την εμφάνισή της στον 61ο γύρο, με όλες τις ομάδες να σπεύδουν στα pits για αλλαγή ελαστικών. Ως “μάνα εξ ουρανού” ήρθε για τον Αλόνσο το λάθος του Πέρεζ, όπου έφυγε εκτός πίστας χρησιμοποιώντας λάθος τα φρένα του, επιτρέποντας στον Αλόνσο να σκαρφαλώσει στην 2η θέση.
Η ισχυρή βροχή συνεχίστηκε για τα καλά, θέτοντας καθεστώς κόκκινης σημαίας στον αγώνα, η οποία συμπλήρωσε το εικονικό safety car έπειτα από το χτύπημα και την αποχώρηση του Ζου στον 64ο γύρο. Όλα τα μονοθέσια συγκεντρώθηκαν στα pits στον 65ο γύρο από τους 72, με τον αγώνα να διακόπτεται προσωρινά. Η κατάταξη κατά την διακοπή είχε ως εξής:
Έπειτα από τουλάχιστον μισή ώρα διακοπής, ο αγώνας συνεχίστηκε με αυτοκίνητο ασφαλείας να οδηγεί την κούρσα. Όταν αυτό αποχώρησε από την πίστα, ο Φερστάπεν διατήρησε τα πρωτεία, ξεφεύγοντας γρήγορα από τον Αλόνσο και φτάνοντας τη διαφορά ακόμα και πάνω από τα 3 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω, ο Χάμιλτον έκανε μεγάλη προσπάθεια να προσπεράσει τον Σάινθ, αλλά το εγχείρημά του ήταν πολύ δύσκολο, καθότι δεν υπήρχε η δυνατότητα χρήσης DRS, λόγω της βροχής. Η τελική κατάταξη του Ολλανδικού Grand Prix διαμορφώθηκε ως εξής: