Έπειτα από το διάλειμμα του καλοκαιριού, έχουμε επιστροφή στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και στη Formula 1, με τους οδηγούς να τρέχουν στο Zandvoort στην βροχερή Ολλανδία.
Το Q1 των δοκιμαστικών έκρυβε μερικές εκπλήξεις. Μια από αυτές είναι σίγουρα η άστοχη κίνηση του περσινού παγκόσμιου πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν που τον ανάγκασε να βγει εκτός ορίων πίστας και να προσπεράσει την αμμοπαγίδα, χωρίς ωστόσο να του στοιχίσει την συνέχεια από τον αγώνα. Από την άλλη, ο Βαλτέρι Μπότας έμεινε εκτός 15αδας και θα ξεκινήσει την Κυριακή από την 19η θέση. Μεγάλη στιγμή και για τον Λίαμ Λόσον, o οποίος αντικαθιστά τον τραυματία Ντάνιελ Ρικιάρντο και κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1. Στα του Q1, αξίζει να προστεθεί και η φανταστική εμφάνιση των δύο McLaren που μέχρι και ένα λεπτό πριν την λήξη είχαν την πρωτιά. Τέλος, συγκλονιστική πρώτη δοκιμή για τις κατατακτήριες για τον Άλμπον, ο οποίος οδήγησε την Williams στην κορυφή του πίνακα με χρόνο 1:20.939, μόλις 0,026 χιλιοστά του δευτερολέπτου μπροστά από τον δεύτερο Φερστάπεν.
Εκπληκτικό Q2 ξανά για McLaren και Williams, με τους Νόρις, Πιάστρι και Άλμπον να πιέζουν συνεχώς τον χρόνο. Στα μισά των κατατακτήριων, οι δύο Mercedes έδωσαν τον δικό τους αγώνα, και από τις 5 τελευταίες θέσεις αποκλεισμού σκαρφάλωσαν στις θέσεις 3 και 5, για Χάμιλτον και Ράσελ αντίστοιχα. Με το πέρασμα του χρόνου, ο καιρός άλλαξε δραματικά πάνω από το σιρκουί του Zandvoort και ο ήλιος έκανε την εμφάνισή του, αναγκάζοντας τις ομάδες να σκέφτονται νέες στρατιγικές ελαστικών. Η λήξη του Q2 βρήκε τον Μαξ Φερστάπεν και πάλι στην πρώτη θέση, αφού την έκλεψε στον τελευταίο γύρο από τον τρομερό για σήμερα Πιάστρι. Την παρτίδα για την Ferrari έσωσαν και οι δύο οδηγοί της, αφού ανέβηκαν στις θέσεις 5 (Λεκρλέρ) και 9 (Σάινθ) μιας και καθ’ όλη τη διάρκεια του Q2 ήταν στις θέσεις υποβιβασμού και οι δύο. Άσχημα μαντάτα για την Mercedes, αφού ο επτάκις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της βρέθηκε στην 13η θέση και εκτός Q3.
Το Q3 βρήκε τους οδηγούς στην πίστα με μαλακή γόμα, εκτός από τον Μαξ Φερστάπεν που επέλεξε την μεσαία, μιας και ο καιρός είχε αλλάξει και η πίστα άρχισε να στεγνώνει γρήγορα. Εκπληκτικό ξεκίνημα είχαν και οι δύο Williams παίρνοντας τις δύο πρώτες θέσεις, με τον Σάρτζεντ όμως να χαλάει το “πάρτι” των “μπλε”, χάνοντας τον έλεγχο του μονοθεσίου πριν την 2η στροφή, χτυπώντας στις προστατευτικές μπαριέρες στο 8ο λεπτό. Η κόκκινη σημαία υψώθηκε αμέσως και ο οδηγός μαζί με το μονοθέσιο απομακρύνθηκαν από την πίστα και κατευθύνθηκαν προς τα pits. Σύμμαχος ο καλός καιρός για τον Φερστάπεν, μιας και αν είχαμε βροχή στην μεγάλη αυτή διακοπή, οι κατατακτήριες θα έληγαν ως είχαν, με την Williams να παίρνει το 1-2 και τον Ολλανδό να καταλήγει στην 7η θέση.
Στην επαναφορά, ο Φερστάπεν βγήκε από τα pits με μαλακή γόμα και αυτός. Οι χρόνοι έπεσαν κάθετα με τα νέα ελαστικά και την στεγνή πίστα, ανακατεύοντας ταυτόχρονα αρκετά τον πίνακα. Στο 4ο λεπτά ήρθαν τα άσχημα νέα για την Ferrari αυτή τη φορά, μιας και ο Λεκλέρ έχασε και αυτός τον έλεγχο του μονοθεσίου του πάνω σε στροφή και αφού χτύπησε τις πλαϊνές μπαριέρες κατέστη εκτός μάχης. Η κόκκινη σημαία υψώθηκε ξανά στο Zandvoort, με 4:05 να απομένουν στο ρολόι. Τελικά, η καρό σημαία έπεσε για όλους με την pole position να ανήκει στον Μαξ Φερστάπεν και την τελική κατάταξη να έχει ως εξής: