Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής των τελευταίων δευτερολέπτων στις κατατακτήριες του Ιαπωνέζικου Grand Prix, αφού άφησε πίσω του το εκπληκτικό τριήμερο της Μακλάρεν, ξεπέρασε και τους δύο οδηγούς της στο τελευταίο πέρασμά του και πήρε μια ακόμα σημαντική pole position με ρεκόρ πίστας.
Το Q1 ξεκίνησε με τη Μακλάρεν να θέτει τον ρυθμό, με τους δύο οδηγούς της να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις, ακολουθούμενοι από τη Ρεντ Μπουλ, τη Φεράρι και τη Μερσέντες του Ράσελ. Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο μοναδικός που μπήκε με μεσαία γόμα στο σιρκουί και με τις πρώτες του προσπάθειες βρέθηκε στην 12η θέση. Ο Βρετανός οδηγός της Φεράρι βρήκε κάπως τον ρυθμό του στην πορεία και ανέκτησε μερικές θέσεις, ώστε να εξασφαλίσει άνετα την πρόκρισή του στη δεύτερη φάση. Αντίστοιχα και ο Μαξ Φερστάπεν, όπου ενώ φάνηκε πως κατάφερε να βελτιώσει και αυτός τον χρόνο του, στο φινάλε του Q1 έπεσε μερικές θέσεις. Η πραγματική μάχη δόθηκε στις τελευταίες θέσεις, με πολλές εναλλαγές και ανατροπές, με τους Στρολ, Ντούχαν, Οκόν, Μπορτολέτο και Χάλκενμπεργκ να μένουν τελικά εκτός.
Ο Μαξ Φερστάπεν μπήκε με το πόδι πατημένο στο γκάζι στο Q2, αφού σημείωσε με το “καλημέρα” τον ταχύτερο γύρο του τριημέρου, ωστόσο δεν κράτησε για πολύ, μιας και ο Λάντο Νόρις με δικό του ταχύτερο γύρο έριξε τον χρόνο κατά τρία δέκατα του δευτερολέπτου. Μόλις με 8 λεπτά να απομένουν στο ρολόι, οι κατατακτήριες σταμάτησαν υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας, αφού ένα μεγάλο μέρος από το γρασίδι στο πλάι της πίστας άρπαξε φωτιά. Στην επαναφορά αρκετοί οδηγοί άλλαξαν θέση με άλλους, με τον Νόρις, τον Ράσελ και τον Φερστάπεν να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα, ενώ οι Τσουνόντα, Λόσον, Αλόνσο, Σάινθ και Γκασλί έμειναν εκτός συνέχειας.
Το τρίτο και τελευταίο μέρος ξεκίνησε με τους οδηγούς να μπαίνουν ζεστοί στην πίστα, ρίχνοντας ο ένας τον χρόνο του άλλου, δημιουργώντας μια διαφορά μόλις 1 δευτερολέπτου μεταξύ ολόκληρης της δεκάδας. Κάπου στη μέση βρισκόταν και ο νεαρός Άιζακ Χατζάρ με τη Ρέισινγκ Μπουλς, παρόλο που είχε αρκετά προβλήματα στα Q1 και Q2. Η μάχη συνεχίστηκε μέχρι το φινάλε, με τον Νόρις να δείχνει ταχύτατος και να βγαίνει μπροστά, βάζοντας σε τροχιά 1-2 τη Μακλάρεν. Ωστόσο, ο παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν είχε άλλα σχέδια για το Σάββατό του, αφού στον τελευταίο γύρο του ήταν “άπιαστος”, ανεβαίνοντας αυτός στο υψηλότερο σημείο της κατάταξης, αφήνοντας στο 2-3 τις Μακλάρεν. Η τελική κατάταξη των κατατακτήριων και επομένως η αρχική σχάρα εκκίνησης του JapaneseGP είναι η εξής:
Ο αγώνας της Κυριακής θα ξεκινήσει στις 08:00 το πρωί ώρα Ελλάδος.