Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ο μαγικός κόσμος της Formula 1 επέστρεψαν και ξεκίνησαν δυναμικά, με το Grand Prix της Αυστραλίας στο Άλμπερτ Παρκ. Πέρα από μερικές αστοχίες που υπήρξαν κατά τις δοκιμές, και οι κατατακτήριες είχαν αρκετές εκπλήξεις από το ξεκίνημά τους αν και ακόμα είναι προφανώς πολύ νωρίς για οποιοδήποτε συμπέρασμα.
To Q1 ξεκίνησε με όλους τους οδηγούς να μπαίνουν στην πίστα με μαλακή γόμα, τη στιγμή που η Μερσέντες επέλεξε την μέση και για τους δύο οδηγούς της. Στους πρώτους γύρους ο Λάντο Νόρις ήταν αυτός που έκανε τον καλύτερο χρόνο, με τους Φερστάπεν και Λεκλέρ να ακολουθούν. Τα πρώτα προβλήματα της σεζόν εμφανίστηκαν, με τον Μπέρμαν να αναφέρει μηχανικό πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων στην Haas του. Ο νεαρός πιλότος είχε πολύ δύσκολο τριήμερο, αφού στο FP1 είχε μικρό ατύχημα, δεν έγραψε γύρο στο FP2, βγήκε εκτός στο FP3 και τώρα ένα ακόμα πρόβλημα. Λίγο αργότερα, η Ρεντ Μπουλ του Λόσον λίγο έλειψε να χτυπήσει στις μπαριέρες, μιας και 23χρονος Νεοζηλανδός βγήκε εκτός σιρκουί χάνοντας τον έλεγχο σε μια στροφή. Το Q1 ολοκληρώθηκε με αρκετές εκπλήξεις, αφού έμειναν εκτός οι Μπέρμαν, Οκόν, Λόσον, Χάλκενμπεργκ και στην εκπνοή ο Κίμι Αντονέλι, μένοντας εκτός από τον πρωταθλητή της F2, Γκάμπριελ Μπορτολέτο, με τη Μερσέντες να ανακοινώνει πρόβλημα στο πάτωμα του μονοθεσίου του νεαρού πιλότου της. Μεγάλη χαμένη του Q1 η Haas, η οποία είδε και τους δύο οδηγούς της να τίθονται εκτός συνέχειας.
Στο ξεκίνημα του Q2 ο περσινός πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν φάνηκε να έχει καλύτερα πατήματα από τους άμεσους ανταγωνιστές του, Λεκλέρ, Χάμιλτον και Νόρις, όμως σύντομα εκθρονίστηκε από την πρώτη θέση από τον επίσης ταχύτατο Πιάστρι. Η Μακλάρεν έκανε το 1-2 και το διατήρησε για το μεγαλύτερο διάστημα του Q2, με τον Φερστάπεν να βρίσκεται στην τρίτη θέση. Λίγο πιο πίσω, στις θέσεις 5 και 6, βρίσκονταν οι δύο οδηγοί της Φεράρι, η οποία επέλεξε να ποντάρει από νωρίς με φρέσκα ελαστικά στα μονοθέσιά της. Μέσα σε όλα, δεν ήταν καλές οι επιδόσεις και της Άστον Μάρτιν, με τους δύο οδηγούς της να βρίσκονται στις θέσεις αποκλεισμού διαρκώς. Λίγο πριν τη λήξη του χρόνου, είδαμε τον Λιούις Χάμιλτον να χάνει σε ένα σημείο τον έλεγχο και να κάνει ένα τετ-α-κε, το οποίο ευτυχώς για τον ίδιο δεν του κόστησε την είσοδό του στο Q3 των κατατακτήριων. Οι πέντε οδηγοί που έμειναν εκτός ήταν οι: Μπορτολέτο, Ντούχαν, Στρολ, Αλόνσο και Χατζάρ.
Νόρις, Πιάστρι, Φερστάπεν, Ράσελ, Λεκλέρ, Χάμιλτον, Σάινθ, Τσουνόντα, Γκασλί και Άλμπον ήταν οι δέκα πιλότοι που έφτασαν στο τρίτο κομμάτι των κατατακτήριων. Η έναρξη του Q3 ήταν εντυπωσιακή, με τον ένα οδηγό να διαδέχεται τον άλλο στην πρώτη θέση, με τον Φερστάπεν να διατηρεί κυρίως την πρωτιά έχοντας στην πλάτη του Ράσελ και Λεκλέρ για κάτι λιγότερο από 90 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ταυτόχρονα, ο πρώτος γύρος του Λάντο Νόρις ακυρώθηκε καθώς θεωρήθηκε πως βγήκε εκτός των ορίων της πίστας, δημιουργώντας έναν μικρό πονοκέφαλο στη Μακλάρεν. Παρ’ όλα αυτά, η ταχύτητα των μονοθεσίων της Μακλάρεν φάνηκε στην πορεία, με τον Πιάστρι να πραγματοποιεί πολύ καλό χρόνο και τον Νόρις να τον καταρρίπτει αμέσως μετά με διαφορά 84 χιλιοστών του δευτερολέπτου, αφήνοντας τον Φερστάπεν στην τρίτη θέση. Η λήξη του Q3 ήταν συναρπαστική με την τελική κατάταξη να έχει ως εξής: Νόρις, Πιάστρι, Φερστάπεν, Ράσελ, Τσουνόντα, Άλμπον, Λεκλέρ, Χάμιλτον, Γκασλί, Σάινθ.