Ο Σεπτέμβρης έφερε την Formula 1 στην Ιταλία και πιο συγκεκριμένα στην πίστα της Monza. Ο καιρός για τους οδηγούς ήταν ευνοϊκός, με λίγα ήλιο και λίγα σύννεφα πάνω από το κεφάλι τους. Ο Μαξ Φερστάπεν συνέχισε “τα δικά” του, βάζοντας δύσκολα στην Ferrari, ωστόσο η Ιταλοί έβγαλαν αντίδραση και ο Σάινθ πήρε την pole position, με τον Φερστάπεν να έρχεται δεύτερος και τον Λεκλέρ να συμπληρώνει την τριάδα.
Το Q1 ξεκίνησε δυνατά για μια ακόμα φορά για την Williams, με τον Άλεξ Άλμπον να βρίσκεται στην πρώτη θέση από νωρίς. Το δικαίωμα αυτό του το έδωσε ο Μαξ Φερστάπεν, αφού ακυρώθηκε ο δικός του ταχύτερος γύρος, μιας και βγήκε εκτός ορίων στην στροφή 7. Το ίδιο ακριβώς συνέβει και στον Αλόνσο και πάλι στην ίδια στροφή. Η Red Bull δεν φάνηκε να αντιμετώπισε ωστόσο κανένα πρόβλημα, αφού με την επαναφορά του Φερστάπεν στο σιρκουί, ο Ολλανδός πήρε εύκολα και πάλι την πρώτη θέση. Από την άλλη, ατα μισά του Q1 η Ferrari φάνηκε να βρίσκει ρυθμό, με τον κόσμο να εμψυχώνει την κόκκινη ομάδα και ανέβηκε αρκετά στον πίνακα. Τα νέα δεν ήταν το ίδιο θετικά για τις δύο McLaren, οι οποίες μας είχαν συνηθίσει τελευταία σε πολύ γρήγορους γύρους και καλά αποτελέσματα. Ωστόσο, και οι δύο οδηγοί της, κατάφεραν πριν το τέλος του χρόνου να σκαρφαλώσουν στην κατάταξη και να πάρουν το εισιτήριο για το Q2 με τις θέσεις 9 και 11, για Νόρις και Πιάστρι αντίστοιχα. Πολύ κακό Σάββατο και για τις δύο Alpine, αφού δεν κατάφεραν τίποτα καλύτερο καθ’ όλη τη διάρκεια του Q1 από τις 5 τελευταίες θέσεις αποκλεισμού. Η πρώτη φάση των κατατακτήριων βρήκε τους οδηγούς στις θέσεις που φαίνονται στον παρακάτω πίνακα:
Το Q2 ξεκίνησε με τις δύο Mercedes τα pits. Η Γερμανική ομάδα αποφάσισε να βγει αργότερα για τους γύρους της, χωρίς όμως να έχει εξασφαλίσει κάτι από το Q1, αφού Χάμιλτον και Ράσελ οριακά προκρίθηκαν στο Q2. Στον “εντός έδρας” αγώνα της, η Ferrari ανέβασε κι άλλο τον ρυθμό της, παίρνοντας την πρώτη θέση με τον Σάινθ 9 λεπτά πριν την λήξη, δίνοντας ένα λόγο στο κοινό της να ζητωκραυγάσει ακόμα περισσότερο. Πολλές οι ανακατατάξεις με την λήξη του Q2, με τον Λιούις Χάμιλτον να σώζεται από τη ζώνη αποκλεισμού, τον Λεκλέρ να παίρνει την πρώτη θέση αλλά τον Φερστάπεν να του την “κλέβει” λίγα δευτερόλεπτα μετά. Η λήξη του Q2 είναι αυτή που όρισε και τα 10 μονοθέσια που προκρίνονται στο Q3:
Πολύ δυνατό ξεκίνημα στο Q3 για τις δύο Ferrari, σχηματίζοντας το 1-2 στην κορυφή, πάνω από τα δύο μονοθέσια της Red Bull. Σάινθ και Λεκλέρ έβαλαν ξανά “φωτιά” στη Monza και δυσκόλεψαν το έργο του περσινού πρωταθλητή. Ο Φερστάπεν προσπάθησε πολύ να βρεθεί ξανά στην κορυφή, αλλά τα σχέδια της Ferrari ήταν διαφορετικά, παίρνοντας εν τέλει την pole position με τον Σάινθ, που άφησε δεύτερο τον Φερστάπεν και τον Λεκλέρ να ακολουθεί από την τρίτη θέση. Η τελική κατάταξη έχει ως εξής: